03.

Jag är bra. Jag duger. Så många gånger som jag har intalat mig själv det under det senaste året går inte ens att räkna på båda händerna. Du ska inte ens behöva intala dig det, du ska veta det och känna det. Det är egentligen en självklarhet, men jag är inte mer än mänsklig och hamnade på villovägar. 
 
Så många gånger jag har hyperventilerat. Gråtit. Skrikit fuck you åt hela jävla världen. Känt mig hopplös. Skulle inte livet vara mer än så här? Det kändes som att det inte fanns något liv i den här hålan, varje dag såg likadan ut. Allt var likadant, människorna var precis som de alltid varit. När ska det hända något nytt? När ska jag sluta känna att det inte ens är värt att gå upp på morgonen? 
 
Och varför kände jag inte mig själv längre? Det var så mycket tankar som snurrade runt i mitt huvud att jag inte kunde koncentrera mig på något annat. Jag föll, jag klättrade upp. Repeterade, repeterade och repeterade. Igen, igen och igen. Tills en dag, då det kändes annorlunda. Jag kände det direkt då jag vaknade. Nu var det på väg åt rätt håll.
 
Efter det blev allting bara bättre och bättre. Kanske var det just det här som fick mig att ändra vissa saker? Min syn på saker och ting är inte densamma som för några månader sedan. Jag lärde mig att se på vardagen, skolan, livet och vännerna på ett helt annat sätt. Något som var väldigt nyttigt för mig.
 
Och inte bara det. Jag insåg att jag är för bra för att ha dessa nedvärderande tankar om mig själv. Jag är helt fucking jävla awesome. Ingen ska komma och säga till mig att jag inte duger eller är bra som jag är. Ingen. Ingen ska få mig att känna det. Aldrig någonsin. Aldrig.
 
Jag tar inte skit, som Grynet skulle ha sagt. 

Kommentarer
Postat av: A

Så bra skrivet, känner precis igen mig från början, dock väntar jag på att vakna upp ordentligt - en gång för alla lixom, och verkligen kunna känna.

2012-10-17 @ 23:42:18
Postat av: annsoh

Nu är dagens blogg utsedd, klicka in på länken nedan för att se om det vart du! :) Anmäl dig igen i samma inlägg om inte! :) Lycka till! Ny vinnare varje dag! http://annsoh.blogg.se/2012/october/dagens-blogg-avslutad-anmal-dig-igen-1-2.html#comment

Svar: Jag har inte ens anmält mig, så chansen att det skulle vara jag är nog rätt så minimal!
sevendaysaweek.blogg.se

2012-10-18 @ 03:29:45
URL: http://annsoh.blogg.se
Postat av: Frida

Kände igen mig från första meningen. Stay Strong.

Svar: <3
sevendaysaweek.blogg.se

2012-10-18 @ 21:36:58
URL: http://www.fmarklind.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0