02.

"Det finns en tystnad och stelhet som skär igenom allt. Det händer någonting som förändrar allt jag någonsin tänkt om oss och jag förstår ingenting för hela huvudet töms på tankar och magen klumpar ihop sig. Livet hamnar i obalans och jag halvsover med huvudet på bänken, sveper en filt omkring mig och lyssnar knappt på vad hon där framme vid tavlan säger. Bryr mig inte dugg om inflationer, bidrag eller budgetar. Orkar inte bry mig.

När dagarna blir för långa, ångesten för tung mot bröstkorgen och tankarna för många så gråter jag av tomhet och suckar tungt åt av att känna denna jävla hopplöshet över allting. Höstmörkret lägger sig och stickade tröjor, mössor och tjockare jackor behövs för att hålla kylan borta. Känner mest bara att det spelar ingen roll hur många saker det är som värmer mig. Det är kallt överallt.
Jag krigar med mina egna tankar i huvudet, repar upp ärr i hjärtat och gömmer undan allt som känns. 
Orkar inte känna.

(För ingenting är sig likt)" - http://boomboombang.blogg.se, Ellen Jonsson.

Kommentarer
Postat av: ellen

men åh!!!! va fin och snäll du är.
va glad jag blir

2012-10-17 @ 22:41:58
URL: http://boomboombang.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0