THERE'S A LIGHT

När du inte längre känner att du vill ha något av den kakan. Den duger inte för dig. Du behöver något annat för att må bra. Och du har insett det. Kanske tog det tid, men du insåg det efter ett tag. Du vill inte vara delaktig i något som har med drama att göra. För du har haft allt för mycket av det tidigare. Du vill hellre bara vara och ha roligt. Inte tänka så mycket, utan bara leva livet på ett improviserat sätt. Ta dagen som den kommer och göra det bästa av den.
 
Om du som läser det här känner dig nere, hopplös och att ingenting spelar någon roll längre. Lyssna på mig, det blir bättre. Sakta men säkert. Ljuset som du en gång sett väldigt långt bort i tunneln börjar närma sig, mot dig. När du har kommit ut ur den där perioden då det har varit som mest drama så ska jag vara ärlig och säga att jag tror att du är en annan person. Det blev jag, i alla fall. Inte en helt annan person, men gällande hur man ser på saker och ting. Du kanske ångrar mycket av det du har gjort när du väl tittar tillbaka på den tiden. Men man lär sig av sina misstag.
 
Idag ser jag på saker och ting på ett annat sätt. Det kanske låter väldigt konstigt att man ser på livet ur en annan synvinkel redan vid så här tidig ålder, men det är något som jag verkligen har gjort. Och det är något av det bästa som har hänt mig. Idag mår jag mycket bättre och jag har utvecklats och förändrats otroligt mycket som person tack vare min dramaperiod. Visst, jag har dåliga dagar precis som alla andra. Ibland vill jag bara lägga mig ner och gråta när jag tänker på en del saker. Jag vill bryta ihop och skrika. Det är okej att känna. Det är okej att ha dagar då du inte känner att något är värt längre.
 
Man är ju trots allt inte mer än mänsklig.

Kommentarer
Postat av: Julia

Vad bra, och fint du skriver - du inspirerar. Kram

Svar: Åh, tack fina, fina du. Blev så glad av din kommentar. Kram!
sevendaysaweek.blogg.se

2012-10-26 @ 19:40:38
URL: http://juulle.devote.se/
Postat av: Frida

Känner igen mig väldigt mycker i den här texten. Jag har också lärt mig att se livet ur en ny synvinkel trots att jag bara är 17 år.
När man, som du säger, går igenom en dramaperiod så växer man väldigt mycket som person och inser att t.ex snacka skit bakom ryggen på folk inte är något att stå efter.
Att ALLA är värda lika mycket och ingen förtjänar att må dåligt. Man känner väldigt mycket med andra personer, efter att man har själv har varit full av känslor. Åtminstone är det så det är för mig.
Kram.

Svar: Precis. Kan inte annat än hålla med dig där. Kram fina du!
sevendaysaweek.blogg.se

2012-10-28 @ 15:22:39
URL: http://www.fmarklind.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0